۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۶۳۷۹۹۴
مدیرعامل مؤسسه رسا تبیین کرد؛

چرا معامله قرن محکوم به شکست است| رسالت انجمن های علمی در پاسخ به نیاز نظام

چرا معامله قرن محکوم به شکست است| رسالت انجمن های علمی در پاسخ به نیاز نظام
حجت الاسلام محققی در دیدار با دبیر انجمن های علمی حوزه نقش انجمن های علمی حوزه در پاسخ گویی به نیازهای نظام را مهم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی امروز در دیدار با دبیر انجمن های علمی حوزه های علمیه، با گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نعمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را از جمله نعمت های بزرگی دانست که خداوند متعال به ملت بزرگ ایران عطا کرده است و باید قدردان این نعمت بود

مدیرعامل مؤسسه رسا در ادامه سخنان خود با محکوم کردن طرح ننگین موسوم به معامله قرن، این طرح را به دلائلی همچون تعارض با مصوبات سازمان ملل و عرف بین المللی، تضاد با مبانی دینی، تعارض با مبانی حقوقی تعیین حق سرنوشت و حق تعلق سرزمینی محکوم به شکست خواند و تصریح کرد: ورود برخی از سران کشورهای عرب به طرح معامله قرن به غیر از کارنامه ننگین نتیجه دیگری عایدشان نخواهد کرد.

این فعال رسانه ای جبهه انقلاب اسلامی تنها راه حل مشکل فلسطین را بازگشت به طرح جمهوری اسلامی مبنی بر برگزاری رفراندوم و احترام به نظر و رای مردم فلسطین ذکر و تاکید کرد که نسخه های آمریکایی صهیونیستی هیچ دردی از ملت مظلوم فلسطین دوا نخواهد کرد.

چرا معامله قرن محکوم به شکست است| رسالت انجمن های علمی در پاسخ به نیاز نظام

حجت الاسلام محققی در بخش دیگری از سخنان خود انجمن های علمی حوزه را به مثابه شجره طیبه و برخوردار از نیروی نخبگانی و دستاورد ارزشمند علمی و پژوهشی دانست و بر لزوم عرضه این ظرفیت به جامعه و نخبگان تاکید کرد.

وی راه اندازی نمایشگاه تخصصی و دائمی آثار برگزیده علوم انسانی اسلامی در مدرسه فیضیه، تشکیل شورای عالی گفتمان علمی انقلاب اسلامی در بیش از بیست استان کشور و گسترش انجمن های علمی در استان ها و تشکیل شوراهای تخصصی انجمن های علمی را از اقدامات و فعالیت های شاخص انجام شده در دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در دوره مدیریت حجت الاسلام هاجری برشمرد.

مدیر عامل مؤسسه رسا، انجمن های علمی حوزه های علمیه را دارای ظرفیتی ارزشمند دانست که می تواند با اتخاذ رویکردهای عالمانه در پاسخگویی به نیازهای نظام و حاکمیت از سوی حوزه های علمیه ایفای نقش کند.

چرا معامله قرن محکوم به شکست است| رسالت انجمن های علمی در پاسخ به نیاز نظام

حجت الاسلام محققی ضعف قلم و نویسندگی را در بین طلاب و روحانیان یک واقعیت دانست و با اشاره به ظرفیت های مشترک خبرگزاری رسا و انجمن های علمی برای تقویت این جنبه و برگزاری دوره های مشترک اعلام آمادگی کرد.

وی خواستار توجه بیشتر به مولفان و نویسندگان حوزوی شد و افزود: یکی از آفاتی که پژوهشگران و محققان حوزه با آن مواجه هستند این است که بعد از تولید و انتشار آثار، کمتر مورد توجه قرار می گیرند، در حالی که می توان با بهره گیری از قالب های مختلف این آثار و مؤلفان آن را به جامعه معرفی کرد و در جهت کارآمد سازی آثار قدم برداشت.

مدیرعامل خبرگزاری رسا، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نشست های نقد و نظر، برگزاری نشست های علمی تخصصی در موضوعات مبتلابه جامعه و نظام اسلامی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و معرفی تولیدات علمی و پژوهشگران نخبه را از جمله محورهایی برشمرد که مؤسسه رسا و دبیرخانه انجمن های علمی می توانند مبنای تعامل و همکاری قرار دهند./1324/ج

گزارش تصویری مرتبط

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
خوب بود
0
0